wtorek, 19 lipca 2016

Siódma pieczęć

__________________________________________________________________

SIÓDMA PIECZĘĆ

Z przeszłego czasu
napływa wpomnienie bezsennej nocy
po filmie Ingmara Bergmana...

Wtedy, przewracając się z boku na bok,
łowiłam nieuchwyconą nigdy filozofię:
Sens Życia.
Analizując poszukiwania prawdy,
rozczarowanego krzyżową misją Rycerza
- odkrywałam zaprogramowaną w nas nieświadomość!

Nie miałam nawet osiemnastu lat,
a poraziła mnie - nie dająca szansy! -
gra człowieka ze Śmiercią - o ludzkie życie.
Z wyższych nakazów podstępna, ona ZAWSZE wygrywa!...
(Rozumiejąc przegraną, miałam jednak śmieszną nadzieję…)

* * *
Jaką siłą zapieczętowana
i dlaczego - właśnie dla nas - niezłamana
Tajemnica Siódmej Pieczęci?

Umierający - zajęci odchodzeniem - nie wiedzą,
najzłotsze serca - pomagając - nie wiedzą,
zbrodniarze - niezainteresowani co potem - nie wiedzą,
naiwni - nie potrzebując - nie wiedzą,
wtajemniczeni - nie mogąc dowieść - nie wiedzą,
pytający - nie znajdując odpowiedzi - nie wiedzą,
myślący - wciąż nie dościgając! - nie wiedzą...


Nawet Śmierć - nigdy nie widziała Boga!


_______________________________________________________________


Brak komentarzy: