sobota, 16 lipca 2016

Godzina przed odegraniem się Hamleta

_________________________________________________________________

GODZINA PRZED ODEGRANIEM SIĘ HAMLETA

W drugorzędnym teatrze w Newton,
Hamlet grzebie się z odwetem
przeciągając przedstawienie.
Czekając na córkę pogrążam się w środku cienia
i z wnętrza zaparkowanego samochodu
obserwuję,
jak w smugach reflektorów
rozmazują się ludzkie podążania.

Obok przejeżdża auto
z gestykulującymi mężczyznami w różnym wieku.
Skręca za rogiem, za chwilę przystanie.
Rozgadani wysiądą, otworzą jakieś drzwi
i wejdą w środek swojego życia.

Ogarnia mnie odpychające uczucie,
że zostałam wciągnięta w coś obcego!
Siłą zrywam więź, łączącą mnie z ludźmi
niewiedzącymi o mym istnieniu

- tak jak ja wolałabym nie wiedzieć.


__________________________________________________________________

W Australii dzieci w liceach musiały chodzić na sztuki teatralne, które potem analizowały na lekcjach. Tak oto ja - mama taxi - zawiozłam córkę na przedstawienie Hamleta, które przeciągało się, a ja - zaparkowana na ulicy - obserwowałam ruchliwe życie Newton - dzielnicy artystów, przypominającej warszawski Nowy Świat.
Zdjęcia zrobiłam kilka lat później, gdy moja, już dorosła córka śpiewała bluesy w jednym z pubów w Newton ... ;)
_________________________________________________________________


Brak komentarzy: